Enfocaments educatius que seguim
Internet és com una biblioteca escolar de recursos educatius TIC útils per a aprendre i ensenyar. Nosaltres n'hem escollit uns pocs per la seua vessant funcional, innovadora i creativa. Animem, almenys, a conèixer-los.
- Article. "El cerebro necesita emocionarse para aprender"
- Plataforma de formació online cooperativa. "Neurok"
- Chema Lázaro. Blog "Pizarras abiertas". Premi nacional TIC 2013 pel Ministeri d'Educació.
- Nou model d'aprenentatge. "Niuco". "Niuco. Del laboratori a l'aula"
- Jesús Guillén. "Escuela con cerebro"
- José Ramón Gamo. Especialista en neurodidàctica. Fundación CADAH.. El TDAH o disfunció cerebral mínima.
- Article. "El TDAH és una enfermetat fictícia".
- Xavier Melgarejo. ¿Por qué Finlandia es líder en competencia lectora? Charla digital con Xavier Melgarejo "Gracias, Finlandia"
- Miguel Ángel Santos Guerra. El Adarve. Blog d'articles d'opinió sobre educació.
- Maria Acaso. "rEDUvolution". "El término rEDUvolution condensa mediante la hibridación de los términos revolución y educación la necesidad de ejecutar un cambio en aquellos lugares destinados a que la educación suceda."
- Sir Ken Robinson. El docent de la creativitat. Les escoles maten la creativitat.
- Daniel T. Willingham. (llibre) "¿Por qué a los niños no les gusta ir a la escuela?"
- Sugata Mitra. (Guanyador TD Prize 2013) "Los exámenes ya no sirven. Son una amenaza". Conferència: "Construyendo una escuela en la nube" Autor del Projecte SOLE basat en entorns d'aprenentatge autoorganitzats. Per a ell, la revolució educativa passa per acabar amb els programes acadèmics, dissenyats fa 300 anys, i situar internet en el centre de l'aprenentatge. L'amenaça de l'examen bloqueja la creativitat de l'aprenent.
- Article. Kamikazes de la educación: la enseñanza a la contra. Altres maneres d'educar en les que es prioritza la creatividad, l'empatia i el respecte per l'alumnat. "Hablamos, pues, de desarrollar todas las dimensiones de la persona, no sólo la cognitiva. Es decir, desarrollar todas las inteligencias y no sólo la académica. Es lo que defiende Howard Gardner, uno de los más prestigiosos estudiosos de este tema. Según él, la inteligencia no se concibe como una única inteligencia global, sino que existen distintos tipos de inteligencias. Por lo tanto, un profesor lo que tiene que hacer es propiciar situaciones en las que esas distintas inteligencias se desarrollen al máximo. Se suele denominar "trabajo por competencias".
- Neus Sanmartí. "Si sabem que l'alumne aprén, la nota és el de menys" Entrevista amb interessant reflexió sobre la vertadera importància de l'avaluació.